Sabtu, 5 Februari 2011

The Samurai

Kampung Keriang Pulau Memori Sejenak
Kisah tv hitam puteh yang dicerita cree lama sebelum letrik dimasukkan tahun 1975 (aku ingat sebab tahun ni aku ambil HSC). Di kampung aku ada beberapa tv pakai generator dipakai oleh orang yang dikira berada macam  shahid, yet dan hj sharif. Kenduri pak cik nor tokwan aku ada buat sewaan tv. Ramailah orang malam2. Malam tu juga Jamil masuk mencuri di rumah aku, sebab semua pi tengak tv. Sejak malam tu juga Jamil  keluar kampung dan tak pulang2 lagi. Sebelum tv dan generator di kampung aku kena pi Tandop rumah Pak Cha. Masa tu cerita top ialah The Samurai. Masa tu aku mengaji petang. Lepas balik sekolah bergegas mandi ramai2 geng kampung kayuh basikal ke rumah pak cha. Lain pada tu siri wrestling jadi kegilaan juga. Rumah mak long aku di simpang kuala dah ada letrik. Bila hari wrestling tu ramailah geng kampung berkumpul rumah aku. Kami naik lori pi tengak di simpang kuala. meriah riuh dalam lori....

Tiada ulasan: