Ahad, 25 Disember 2011

SURAT CINTA

Kampung Keriang Pulau Memori Sejenak
Cinta budak kampung dulu tak jauh sangat. kadang cinta sekampung saja. Cinta monyet kot. Kalau yang rajin mengurat tu ada juga kawan dari luar. Masa tu bukan mudah nak jumpa. kalau sekampung lagi la nak kena jaga mulut orang. Masa tu mana ada line telefon lagi. mana ada email.  Suratlah penganti diri. Ada yang nak hantar surat ni pemuda2 tak sekolah. Tak boleh baca dan menulis. Ada yang tulis macam cakar ayam. Kemudia adalah posmen karat yang tolong hantar dengan tangan. Adik aku Rahimlah jadi tukang tulis. Dia tanyala apa nak cakap. dia terus tulis macam depa cakap. Kadang2 dia tambah bahasa bunga2. Adik aku ni kelakar sikit. kadang2 dia kata lain dia tulis lain. Jefdi thong, wan che ta dan Non polis siam anak pakya panjang rajin datang pondok aku minta adik aku tulis atau baca surat balasan. Adik aku baca kadang2 kuat dengan tambahan bahasa dia la.Tersengeh hero2 tu dengar dilamun angau.

Tiada ulasan: