Sabtu, 25 Jun 2011

SEKOLAH PERTAMAKU ...

Kampung Keriang Pulau Memori Sejenak
Sekolah pertamaku ialah Sek.Kebangsaan Umum Batu Gajah,Perak Abah aku seorang tentera masa tu,Aku masih ingat sekolah aku dekat pejabat pos. Aku sampai berpindah di Kg. Bukit Bendera mlam itu dan esoknya aku didaftar di sekolah baru itu. Bila waktu balik sekolah aku, lama sangat aku tunggu abah, aku mula buka langkah. Aku ikut sorang budak india dari belakang. Aku ingat lalu bawah pokok asam besar, kuil hindu.. Budak india itu sampai rumahnya. Aku terus saja berjalan. Aku nampak rel keretapi. Aku dah dapat clue. Aku ikut rel keretapi. Clue seterusnya rumah aku dekat masjid. Akhirnya aku sampai ke rumah. Mak aku terkejut. Abah aku dah ke sekolah untuk jemput aku. Aku makan nasi selamba saja masa abah aku balik. Panik tak terkata apa abah aku. Lalu dia berpesan lain kali tunggu sampai dia datang.Aku angguk.Manalah aku tahu masa tu aku baru 6 tahun lebih.

Tiada ulasan: