Ahad, 26 Februari 2012

Kampung Keriang Pulau Memori

Setiap minggu cikgu kelas sekolah rendah aku adakan pertandingan kasut bersih dan cantik. Hadiahnya cumalah pensil, pembaris atau pemadam. Tapi kesannya hebat. Memang jaga sungguh. Duk pun jauh2 dengan kawan takut terpijak. Kapur jangan cakaplah. Putih kalau diketuk berdebu putihlah kapur. Masa tu kapur pakai kapur berbuku. Mana ada kapur cair lagi. Ada sorang budak perempuan tu aku ingat lagi nama dia Sabariah batu 2.. Aku selalu kalah dengan dia. Aku rasa kasut dia dibubuh nila kot sebab nampak kebiru2an. Kesannya, aku cukup jaga kasut ke sekolah walaupun dah sampai tingkatan 6. Ada juga kawan yang jeles. Saja2 lalu buat2 tak nampak pijak kat ujung kasut.Aku tau depa cuma nak mengusik. Kena duk jauhlah selalu dengan kawan2 macam tu. Lepas tu gelak pulak ramai2. Tu yang buat sakit hati tu.

Tiada ulasan: